№ 903 (2018)

УДК 004:378.37
Інна Отамась
ДВНЗ “Університет менеджменту освіти” Національної академії педагогічних наук
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ
В УПРАВЛІННІ ЗАКЛАДАМИ ОСВІТИ
© Отамась Інна, 2018
Розглянуто інформаційні технології в управлінні закладами освіти. Проаналізо¬вано наявні електронні ресурси в межах виконання Національної програми інфор¬матизації.
Ключові слова: інформаційні технології, електронні ресурси, міжнародні стан¬дарти.
The article deals with the legislature foundation of informatization of higher educational institutions in Ukraine. The existing electronic resources in higher educational institutions (in institutions of postgraduate education) within the implementation of the National Informatization Program are analyzed.
Keywords: informatization of higher educational institutions, electronic resources, standart, models.

Inna Otamas
SHEI “University of Educational Management”, Kyiv
INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE MANAGEMENT
OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS
© Otamas Inna, 2018

Література – 4

УДК 004.652.6:378.1
Анна Шелестова
Харківська державна академія культури
РОЗРОБЛЕННЯ СТРУКТУРИ БАЗИ ДАНИХ
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО КОМПЛЕКСУ КАФЕДРИ
ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
© Шелестова Анна, 2018
Побудовано інформаційно-логічну модель БД та схему даних, що дозволяє прослідкувати зв’язки та відношення між елементами навчально-методичного комплексу (НМК) кафедри ВНЗ. Виявлено реквізити документів, які підлягають зберіганню у базі даних. Визначено функціональну залежність між виявленими реквізитами. Виділено ключові та залежні реквізити із подальшим їх групуванням. Описано отримані інформаційні об’єкти. Реалізовано зв’язки між таблицями для отримання схеми даних. Окреслено перспективні напрямки дослідження.
Ключові слова: інфологічна модель даних, навчально-методичний комплекс дисципліни, структура бази даних навчально-методичних документів, документація кафедри.
This paper is devoted to the developing of the information-logical data model and the database schema. It lets us retrace the relations between elements of University’s department discipline educational-methodical complex. Details of documents for storing in the database are revealed. The functional relationships of the details are determined. The key and dependent details with their subsequent grouping are dedicated. The description of the obtained information objects is presented. Relationships between the tables to retrieve schema data are implemented. The perspective avenues of research are determined.
Key words: information-logical data model, discipline’s educational-methodical complex, database structure, university, department’s documentation.

Anna Shelestova
Kharkiv State Academy of Culture
THE DEVELOPMENT OF THE DATABASE STRUCTURE
OF EDUCATIONAL AND METHODICAL DOCUMENTATION
OF THE UNIVERSITY’S DEPARTMENT
© Shelestova Anna, 2018

Література – 15

УДК 004.031.42
Артем Туленков, Олександр Соколянський, Анжеліка Пархоменко,
Ольга Гладкова, Ярослав Залюбовський
Запорізький національний технічний університет
СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ВІДДАЛЕНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ
ЯК ВІДКРИТОГО ОНЛАЙН-РЕСУРСУ
© Туленков Артем, Соколянський Олександр, Пархоменко Анжеліка, Гладкова Ольга,
Залюбовський Ярослав, 2018

Розглянуто особливості застосування віддалених лабораторій як відкритого онлайн-ресурсу для інженерної освіти. Представлено досвід розроблення та впро¬вадження в навчальний процес спеціалізованого програмно-апаратного комплексу для практично-орієнтованого навчання вбудованим системам та технологіям “Розумний будинок”.
Ключові слова: компетентності, практично-орієнтований метод навчання, цифро¬ві технології та системи, мобільний демонстраційний стенд, віддалена лабораторія, дистанційне навчання, Інтернет речей, “Розумний будинок”.

The features of the remote laboratories usage as an open online resource for engineering education are considered. The experience of the development and implementation into the educational process of a specialized software and hardware complex for practical-oriented training in embedded systems and Smart house technologies is presented.
Key words: сompetences, practical-oriented teaching methods, digital technologies and systems, mobile demo stand, remote laboratory, distance learning, Internet of Things, Smart house.

Аrtem Tulenkov, Оleksandr Sokolyanskii, Аnzhelika Parkhomenko,
Оlga Gladkova, Yaroslav Zalyubovskiy
Zaporizhzhia national technical university
DEVELOPMENT AND APPLICATION
OF THE REMOTE LABORATORY AS AN OPEN ONLINE RESOURCE
© Tulenkov А., Sokolyanskii О., Parkhomenko А., Gladkova О., Zalyubovskiy Y., 2018

Література – 28

УДК 37.026

Галина Бущак
Національний університет “Львівська політехніка”
ВІДЕОЛЕКЦІЯ: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ТА ВИКОРИСТАННЯ
© Бущак Галина, 2018
Застосування новітніх інформаційних технологій в поєднанні з активними методами навчання активізує пізнавальну діяльність студентів. Об’єктом нашого дослідження є одна з форм дистанційного навчання, а саме відеолекція, особливості її підготовки та використання в навчальному процесі. Виділено сильні і слабки сторони цієї форми навчання; психологічні бар’єри з боку викладачів щодо використання відеолекцій в навчальному процесі.
Ключові слова: відеолекція, навчальна ціль, форма навчання.
The use of new information technologies and active learning methods, leads to cognitive activity of students. The object of our study is that modern form of learning as video lecture and especially its implementation in the educational process. The advantages and disadvantages of this form of education are distinguished. Why have to practice video lectures and video courses? What are the psychological barriers manefasted on teachers regarding video lectures?
Key words: video lecture, purpose of learning, form of education.

Література – 12

УДК 37.091.31
Майя Карпушина, Іванна Шумило
Національна академія Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького
ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ІНТЕРНЕТ-ПЛАТФОРМ
У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
© Карпушина Майя, Шумило Іванна, 2018
Розкрито навчальний потенціал використання навчальних інтернет платформ на заняттях з англійської мови і проаналізовано можливості таких інтернет ресурсів, як Hot Potatoes, Quizlet, Wordle, ментальних карт Venn Diagram, T-chart, Problem and Solution Map, Fishbone graph тощо. Особливу увагу приділено різноманітним тренувальним вправам, квазікомунікативним та комунікативним завданням, потенціал яких успішно використовується завдяки інтернет-ресурсам. Практика запровадження навчальних інтернет-ресурсів здійснювалася разом з використанням прогресивних методів технологій інтерактивного і проблемного навчання, що відчутно підвищувало ефективність навчання.
Ключові слова: інтернет-платформи, ефективність навчання, іншомовна лінгвістична та комунікативна компетенції.
This article explores the educational potential of using educational internet platforms in English classes and examines the possibilities of such online resources as Hot Potatoes, Quizlet, Wordle, mental maps: Venn Diagram, T-chart, Problem and Solution Map, Fishbone graph, etc. Particular attention is paid to various training exercises, quasi-communicative and communicative tasks, whose potential is successfully used through Internet resources. The practice of introducing educational internet resources was carried out together with the use of advanced techniques of interactive and problem-based learning technologies, which significantly increased the effectiveness of training.
Key words: internet platforms, learning efficiency, linguistic and communicative competences in other languages.

Maiia Karpushyna, Ivanna Shumylo
National Academy of the State Border Guard Service
of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskyi
USE OF EDUCATIONAL INTERNET PLATFORMS
IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING
© Karpushyna Maiia, Shumyloб Ivanna, 2018

Література – 6

УДК 37.018.4:378:004.85
Наталія Химиця, Олександр Морушко
Національний університет “Львівська політехніка”
ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ПЕРСОНАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ
© Химиця Наталія, Морушко Олександр, 2018
Розглянуто проблему індивідуалізації навчання студентів на базі персонального навчального середовища (PLE). Вивчено можливості оптимізації навчального процесу з використанням індивідуалізації підготовки майбутніх спеціалістів. Розглянуто перспективи розвитку PLE, переваги та недоліки його впровадження.
Ключові слова: персональне навчальне середовище, сервіси, оптимізація навчаль¬ного процесу, студент, соціальний простір.
The problem of individualization of student learning based on personal learning environment (PLE) is considered. The possibilities of optimization of the educational process with the use of individualization of preparation of future specialists are studied. Perspectives of PLE development, advantages and disadvantages of its implementation are considered.
Key words: Personal Learning Environments, services, optimization of the educational process, student, social space.

Nataliia Khymytsia, Oleksandr Morushko
Lviv Polytechnic National University
USAGE OF THE POSSIBILITIES OF A PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT FOR STUDENT LEARNING
© Khymytsia Nataliia, Morushko Oleksandr, 2018

Література – 13

УДК 004.9
Олександр Березко, Лілія Ковалик
Національний університет “Львівська політехніка”
АНАЛІЗ АЛГОРИТМУ ДВОСТОРОННЬОГО
СЛІПОГО РЕЦЕНЗУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ПРИНЦИПІВ ВІДКРИТОЇ НАУКИ
© Березко Олександр, Ковалик Лілія, 2018

Проаналізовано типовий алгоритм закритого рецензування. Окреслено основні проблеми, з яким стикаються учасники процесу рецензування на конкретних кроках алгоритму. Також запропоновано можливі шляхи вирішення конкретних проблем впровадженням відкритого рецензування.
Ключові слова: рецензування, наукова стаття, відкрита наука, відкрите рецензування, двостороннє сліпе рецензування, якість експертного оцінювання.

In this paper authors analyze the typical algorithm of closed peer review. Considered are the main issues with which participants of the review process are facing. Also possible solutions to a number of such issues are proposed.
Key words: peer review, research paper, open science, open peer review, double-blind peer review, peer review quality.

Oleksandr Berezko, Lilia Kovalyk
Lviv Polytechnic National University
ANALYSIS OF DOUBLE-BLIND PEER REVIEW ALGORYTHM
FROM THE OPEN SCIENCE POINT OF VIEW
© Berezko O., Kovalyk L., 2018

Література – 16

УДК 004.738.5
Олександр Березко, Павло Жежнич, Олександр Левченко, Христина Зуб
Національний університет “Львівська політехніка”
РЕГЛАМЕНТАЦІЯ ПРОЦЕСУ ПОДАННЯ ЛЬВІВСЬКОЇ ПОЛІТЕХНІКИ У WWW ШЛЯХОМ РОЗМІЩЕННЯ НОВИННОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО НАПОВНЕННЯ НА ОФІЦІЙНОМУ ВЕБ-САЙТІ УНІВЕРСИТЕТУ
© Березко Олександр, Жежнич Павло, Левченко Олександр, Зуб Христина, 2018

Проаналізовано новинне інформаційне наповнення офіційного веб-сайта Львівської політехніки та можливостей промоції новин у його межах. Запропоновано критерії для ранжування новин за важливістю та принципи їхнього розміщення на головній сторінці.
Ключові слова: WWW, веб-сайт, університет, вищий навчальний заклад, інформа¬тизація, новини, інформаційне наповнення, контент-менеджмент

The news content of Lviv Polytechnic National University official website and means of news promotion are considered. The criteria for news ranking and principles of their promotion to website’s homepage are proposed.
Key words: WWW, website, university, HEI, informatization, news, content, website content, content management.

Oleksandr Berezko, Pavlo Zhezhnych, Oleksandr Levchenko, Khrystyna Zub
Lviv Polytechnic National University
REGULATION OF THE PROCESS OF LVIV POLYTECHNIC POSITIONING IN WWW BY MEANS OF POSTING NEWS CONTENT
ON THE OFFICIAL UNIVERSITY WEBSITE
© Berezko O., Zhezhnych P., Levchenko O., Zub Kh., 2018

Література – 19

УДК 811.161.2’373.237:811.161.2’42]:159.937-057.875
Павло Жежнич, Олександр Морушко, Наталія Химиця
Національний університет “Львівська політехніка”
АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЛІНГВІСТИЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ НАЗВ ДИСЦИПЛІН НА ВИБІР ОКРЕМИХ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН СТУДЕНТАМИ
© Жежнич Павло, Морушко Олександр, Химиця Наталія, 2018
У статті проведено лінгвістичний аналіз назв окремих навчальних дисциплін, які пропонувалися студентам Національного університету “Львівська політехніка” для вибіркового вивчення. Цей аналіз ґрунтується на такій особливості поведінки, що переважно студенти здійснюють вибір навчальної дисципліни на основі її назви, оскільки назва дисципліни повинна максимально відображати суть предмета. Під час дослідження виявлено такі найпривабливіші ключові фрази, як “стартап” та “управління проектами”, які найбільш істотно впливають на рішення студентів. Тобто студенти віддавали перевагу тим дисциплінам, назви яких містять ключові фрази, пов’язані з сучасними привабливими сферами практичної діяльності.
Ключові слова: технології навчання, студент, вибіркова дисципліна, індиві¬дуальна траєкторія навчання, навчальний план.
The article provides a linguistic analysis of titles of individual academic disciplines offered students of Lviv Polytechnic National University for selective studying. This analysis is based on a peculiarity of behavior that mainly students choose a subject according to its title, because the name of the discipline should maximally reflect the essence of the subject. During the study, the most attractive key phrases such as “startup” and “project management” were found. These key phrases had the most significant impact on students’ decisions. That is, students preferred those subjects whose titles contain key phrases related to modern attractive fields of practice.
Key words: learning technology, student, selective subject, individual learning trajectory, curriculum.

Pavlo Zhezhnych, Oleksandr Morushko, Nataliia Khymytsia
Lviv Polytechnic National University
THE ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF THE LINGUISTIC FEATURES OF THE NAMES OF DISCIPLINES ON THE CHOICE OF SEPARATE ACADEMIC DISCIPLINES BY STUDENTS
© Zhezhnych Pavlo, Morushko Oleksandr, Khymytsia Nataliia, 2018

Література – 9

УДК 004.9
Руслан Тушницький
Національний університет “Львівська поітехніка”
ВЕБ-ПЛАТФОРМА “TCENTER” ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ
ONLINE-ТЕСТУВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
© Тушницький Руслан, 2018
Розглянуто веб-платформу “TCenter” для супроводу online-тестування знань студентів у Національному університеті “Львівська політехніка”. Наведено призначення системи, її основні функціональні можливості, а також особливості використання.
Ключові слова: цифровий університет, інформатизація, інформаційно-аналітична система, тестування знань.
In the paper the “TCenter” web platform for the support the online-testing of students’ knowledge at the National University “Lviv Polytechnic” is considered. The purpose of the system, its main functionality, as well as the features of use are presented.
Keywords: a digital university, informatization, information-analytical system, knowledge testing.

Ruslan Tushnytskyy
Lviv Polytechnic National University
“TCENTER” WEB PLATFORM FOR ORGANIZATION
ONLINE TESTING STUDENTS KNOWLEDGE
© Tushnytskyy Ruslan, 2018

Література – 7

УДК 004.9
Тарас Чайківський, Леонід Озірковський
Національний університет “Львівська політехніка”
ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ОЛІМПІАД
ДЛЯ АБІТУРІЄНТІВ ЗАСОБАМИ LMS MOODLE
© Чайківський Тарас,Озірковський Леонід, 2018
Показано особливості проведення багатоетапного тестування з декількох предметів у дистанційному режимі з використанням складних додаткових обмежень у LMS Moodle без застосування стороннього програмного забезпечення.
Ключові слова: Moodle, тест, обмеження та додаткові умови.
The features of multi-stage testing of several objects in the remote mode with the use of complex additional restrictions in LMS Moodle without the use of third-party software was shown.
Keywords: Moodle, test, restrictions and additional conditions.

Taras Chaykivskyy, Leonid Ozirkovskyy
Lviv Polytechnic National University
FEATURES OF CARRIED OF THE OLYMPIADS
FOR ENTRANTS USING LMS MOODLE
© Chaykivskyy Taras, Ozirkovskyy Leonid, 2018

Література – 5

УДК 001.892
Тетяна Стефанович, Наталія Шаховська, Сергій Щербовських
Національний університет “Львівська політехніка”
ПІДХОДИ ДО ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ
ПІДГОТОВКИ ЗАПИТІВ НА ЗДОБУТТЯ ҐРАНТІВ
© Стефанович Тетяна, Шаховська Наталія, Щербовських Сергій, 2018
Використання засобів автоматизації для ефективної взаємодії між учасниками команди з підготовки ґрантових запитів передбачає виділення ролей, виконання яких є необхідним для команди, та описання етапів підготовки ґрантового запиту з прив’язкою до ролей.
Ключові слова: ґрант, запит, інформаційна система підтримки.
Automation tool using to ensure effective interaction between the participants in the team for call proposal preparation provides by allocation of roles that are necessary for the team, and by description of the stages call proposal preparing with reference to the roles.
Key words: grant, call proposal, support information system.

Tetyana Stefanovych, Natalya Shakhovska, Serhiy Shcherbovskykh
Lviv Polytechnic National University
APPROACHES TO INFORMATIZATION
OF CALL PROPOSALS PREPARATION PROCESS
© Stefanovych Tetyana, Shakhovska Natalya, Shcherbovskykh Serhiy, 2018

Література – 4

УДК 37.044.588
Юрій Слюсарчук, Ольга Слюсарчук
Національний університет “Львівьска політехніка”
ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ІТ-ФАХІВЦІВ
ПРИ ПРОЕКТНОМУ НАВЧАННІ У ФОРМІ СТАРТАПУ
© Слюсарчук Юрій, Слюсарчук Ольга, 2018
Пропонуються шляхи вирішення проблеми підвищення якості освіти бакалаврів ІТ-спеціальностей. Формування компетентностей майбутніх фахівців реалізується на основі технологій проектного навчання у формі стартапу. Оцінювання показників сформованості компетентностей при проектно-орієнтованому навчанні базується на Скрам-методології.
Ключові слова: проектно-орієнтоване навчання; компетенція; стартап; IT-фахівець.

The ways of solving the problem of improving the quality of bacheloreducationin IT specialties are offered. Formation of competencies of future specialists is based on the technology of project-orientedstudy in the form of startup.Evaluation of competency formation indicatorsis made using scrum methodology.
Key words: project-orientedstudy; competency; startup; IT specialist.

Yuriy Slyusarchuk, Olga Slyusarchuk,
National University “Lviv Polytechnic”
FORMING OF IT-SPECIALIST COMPETENCIES DURING
PROJECT-ORIENTED STUDY IN THE FORM OF STARTUP
© Slyusarchuk Yuriy, Slyusarchuk Olga, 2018

Література – 14

УДК 378.147.88
Ярослав Глинський, Вікторія Ряжська
Національний університет “Львівська політехніка”
ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ОСВІТНЬОГО ВІДЕОРЕСУРСУ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ СИСТЕМ КОМП’ЮТЕРНОЇ МАТЕМАТИКИ
 Глинський Ярослав, Ряжська Вікторія, 2018
Описано створений і апробований авторами відеоресурс “Основи комп’ютерної математики з Microsoft Mathematics”, який дає змогу створити відповідну тему у робочій навчальній програмі дисципліни “Вища математика” і реалізувати її. Розглянуто можливості, особливості і недоліки програми Microsoft Mathematics 4.0, а також методику використання відеозасобу у навчальному процесі.
Ключові слова: електронний освітній відеоресурс, системи комп’ютерної математики, відеоурок, Microsoft Mathematics 4.0.

The created and tested by the authors educational video resource “Fundamentals of Computer Mathematics within Microsoft Mathematics Program” which gives an opportunity to develop a corresponding topic in the “Higher Mathematics” curriculum and implement it is observed. Features and drawbacks of the Microsoft Mathematics 4.0 program, as well as the method of using the video in the educational process are considered.
Key words: electronic educational video resource, computer mathematics systems, video tutorial, Microsoft Mathematics 4.0.

Yaroslav Hlynsky, Viktoriia Riazhska
Lviv Polytechnic National University
THE USAGE OF ELECTRONIC EDUCATIONAL VIDEO-RESOURCE FOR COMPUTER MATHEMATICS SYSTEMS STUDY
© Hlynsky Yaroslav, Riazhska Viktoriia, 2018

Література – 10

УДК 004.9
Ярослав Соколовський, Олександр Сторожук, Петро Рожак
Національний лісотехнічний університет України
ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ВІРТУАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У НАЦІОНАЛЬНОМУ ЛІСОТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ УКРАЇНИ
© Соколовський Ярослав, Сторожук Олександр, Рожак Петро, 2018
Наведено гібридну модель, яка описує зв’язки та відношення інформаційно-комунікаційних технологій, на основі яких створено Віртуальне навчальне середовище Національного лісотехнічного університету України. Запропонована гібридна модель дозволяє застосовувати інформаційні технології у навчальному процесі за будь-якою формою навчання. Обґрунтовано застосування системи управління проектами Worksection для планування завдань та контролю їх виконання під час впровадження дистанційного навчання в НЛТУ України.
Ключові слова: хмарні технології, дистанційне навчання, система управління проектами, G Suite For Education, Worksection
This research paper presents the hybrid model as a special basis of our university that describes total connection and pertinence IT technologies to virtual educational computing system of Ukrainian National Forestry University. This proposed hybrid model permisses to use IT technologies in academic curriculums for any educational forms. In this research paper is legitimately used a system of project management Worksection for planning tasks and controlling them during implementation to long-distance learning of Ukrainian National Forestry University.
Key words: cloud technologies, long-distance learning, system of project management, G Suite For Education, Worksection.

Yaroslav Sokolovskyy, Oleksandr Storozhuk, Petro Rozhak
Ukrainian National Forestry University
THE PECULIARITIES OF CREATING VIRTUAL EDUCATIONAL COMPUTING SYSTEM OF UKRAINIAN NATIONAL FORESTRY UNIVERSITY
© Sokolovskyy Yaroslav, Storozhuk Oleksandr, Rozhak Petro, 2018

Література – 5

Syndicate content