Гащук П. М., Нікіпчук С. В. Формалізація структур автомобільних трансмісій у системах автоматизованого проектування

УДК 629.113.001-585.2.001
П. М. Гащук1, С. В. Нікіпчук2
1Львівський державний університет безпеки життєдіяльності,
кафедра експлуатації транспортних засобів та пожежно-рятувальної техніки
2Національний університет “Львівська політехніка”,
кафедра експлуатації та ремонту автомобільної техніки
ФОРМАЛІЗАЦІЯ СТРУКТУР АВТОМОБІЛЬНИХ ТРАНСМІСІЙ
У СИСТЕМАХ АВТОМАТИЗОВАНОГО ПРОЕКТУВАННЯ
 Гащук П. М., Нікіпчук С. В., 2017
Запропоновано відображати механічну частину трансмісії автомобіля як систему багатоланкових диференціалів з формалізованим аналітичним відображенням процесів її функціювання. Високий рівень формалізму і загальності властивий описові дії механізму у формі рівнянь Лагранжа другого роду. Проте на початковій стадії моделю¬вання доцільніше вважати всі змінні, що визначають динамічний та кінематичний стан механізму, незалежними. Наведення зв’язків – це власне і буде початковою стадією конструювання. Та ці зв’язки доцільно наводити вмотивовано – у процесі узагальненої оптимізації. В такому разі параметрична оптимізація буде водночас і структурним синтезом трансмісії. За критерій оптимальності може правити будь-який вимірник досконалості.
Ключові слова: трансмісія автомобіля, узагальнений диференціал, структурна
формалізація, параметрична оптимізація, структурний синтез.
P. Hashchuk, S. Nikipchuk
FORMALIZATION TRANSMISSIONS AUTOMOBILE STRUCTURE
IN COMPUTER-AIDED DESIGN
It has offered to display of mechanical transmission of the car as system of many differentials with sectional analytical reflection of formalized processes of its functioning. The high level of formalism and generality are inherent for describe action of mechanism in the form of Lagrange equations of the second kind. However, at the initial stage of design is more appropriate to consider all the variables, that determine the dynamic and kinematic state of mechanism, independent. Putting relations – it actually is the initial stage of construction. And these connections advisable to give motivated – in the generalized optimization. In this case, parametrical optimization will both structural synthesis of transmission. As optimality criterion can be any measure of excellence.
Keywords: transmission car, generalized differential, structural formalization,
parametrical optimization, structural synthesis

Література – 17.